بی اختیاری ادراری Urinary Incontinence


مشکلات کنترل ادرار که به طور خلاصه بی اختیاری ادراری نامیده می شوند نسبتا شایع هستند. حدود ۱۳ میلیون آمریکایی که ۸۵% آنان را زنان تشکیل می دهند، دچار نوعی از بی اختیاری ادراری می باشند. این مشکل در زنان و افراد بالای ۶۵ سال شایع تر است، به طوری که یک سوم مردان بالای ۶۵ سال و تقریبا نیمی از کل زنان در سنین مختلف درجاتی از بی اختیاری را در برهه ای از زندگی خود تجربه می کنند. بی اختیاری ادراری برای اکثر افراد مبتلا ناخوشایند است. از آنجا که به کمک روش های درمانی می توان بسیاری از موارد بی اختیاری را درمان کرد و یا بهبود بخشید، در این مقاله به بحث در مورد این مشکل می پردازیم.

  ادامه مطلب ...

دلایل «فراموش کار شدن» افراد چیست؟

Image result for ‫دلایل «فراموش کار شدن» افراد‬‎

عاطفه قنبری روان‌پزشک و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره «بیماری فراموشی و رواج آن در بین افراد مختلف»، اظهار داشت: ‌موضوع مهمی که این روزها وجود دارد این است که اکثر مردم فکر می‌کنند این نوع فراموشی با بیماری آلزایمر یکی است؛ البته این مشکل فراگیر است؛ در حالی که باید بگوییم این اصلا نشانه بیماری آلزایمر نیست؛ چراکه هیچ بیمار آلزایمری نمی‌گوید که فراموشی دارم و نگران باشد که آلزایمر گرفته است.

ادامه مطلب ...

خواص و فواید کنجد برای هرچی فکرشو بکنید

دانه های کنجد ممکن است که کوچک باشند اما مزایای زیادی برای سلامتی دارند. دانه کنجد از گیاه کنجد گرفته شده است و یکی از قدیمی ترین گیاهان روغنی در جهان محسوب می شود. بسیار مقاوم است و میتواند در انواع شرایط آب و هوایی رشد کند. این دانه ها بسیار کوچک هستند، حدود 2 میلی متر عرض و 3 تا 4 میلی متر طول دارند.خواص کنجد

ادامه مطلب ...

فواید ورزش کردن

۶ تغییر کوچک با اثر چشمگیر بر سلامت

ورزش همگانی

«اعمال عادت‌های سالم در سبک زندگی می‌تواند برای برخی دشوار به نظر برسد اما نیازی نیست تا روال زندگی خود را برای بهبود شرایط سلامت خود به طور کامل تغییر دهید. گاهی اوقات چند تغییر ساده و کوچک تمام آن چیزی است که برای خواب بهتر، استرس کمتر و بدنی سالم‌تر نیاز دارید.»

به گزارش ایسنا، عصر ایران به نقل از «پریونشن» نوشت: «فصل بهار زمان خوبی برای آغاز تغییرات در سبک زندگی است زیرا با بهبود شرایط آب و هوایی انجام فعالیت هر چه بیشتر قابل مدیریت است.

  ادامه مطلب ...

“سفتریاکسون” چقدر می تواند عوارض داشته باشد؟

عوارض و موارد مصرف سفتریاکسون

  • (به انگلیسی:Ceftriaxone)
  • رده درمانی:سفالوسپورین ها
  • اشکال دارویی:آمپول

 سفتریاکسون

سفتریاکسون

سفتریاکسون

عوارض سفتریاکسون 

  ادامه مطلب ...