بهترین ماسک صورت بوتاکس طبیعی

ماسک صورت موز

وقتی موز در خانه دارید، چه نیازی به بوتاکس دارید؟ بله، درست است؛ شما می توانید از موز به عنوان یک ماسک صورت کاملاً طبیعی و خانگی استفاده کنید که پوست شما را مرطوب کرده و آن را تمیز و نرم تر می کند. یک موز متوسط برداشته و با یک رنده آن را نرم و صاف و یکپارچه کنید و سپس آن را بر صورت و گردن خود قرار دهید. بگذارید برای 10 تا 20 دقیقه بر پوست صورت و گردن بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

یکی دیگر از دستورالعمل محبوب ماسک موز، به این صورت است که یک چهارم فنجان ماست ساده، 2 قاشق غذاخوری عسل (عسل درمان طبیعی آکنه است)، و 1 موز متوسط ​را باهم مخلوط کرده و روی پوست قرار می دهید.

  ماسک صورت سرکه

استفاده از سرکه به عنوان شیر پاک کن پوست به زمان هلن تروی (یونان باستان ) برمی گردد، و همینطور امروز نیز بسیار موثر و محبوب می باشد. پس از آنکه صورت خود را شستید، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 2 فنجان آب را مخلوط کرده و برای شستشوی کامل و تمیز کردن و سفت کردن پوست، استفاده کنید. همچنین می توانید یک ماسک صورت خانگی را با مخلوط کردن یک چهارم فنجان سرکه سیب و یک چهارم فنجان آب تهیه کرده و این محلول را به آرامی روی صورت خود قرار دهید و منتظر بمانید تا خشک شود.


ماسک صورت شیر

در اینجا یک راه دیگر برای داشتن یک ماسک صورت خانگی و ارزان به شما می گویم. با مخلوط کردن یک چهارم فنجان شیرخشک با آب کافی، مخلوطی با غلظت مناسب فراهم کنید.. صورت خود را خود را با این ماسک کاملاً بپوشانید، و منتظر بمانید تا بطور کامل خشک شود، صورت تان را با آب گرم بشویید. خواهید دید که صورتی شاداب و جوانتر خواهید داشت.


ماسک صورت جو دوسر

اگر به دنبال یک انتخاب هوشمندانه هستید که هم حس خوبی به شما بدهد و هم ظاهرتان را بهتر کند، از ماسک صورت جو دو سر استفاده کنید. به این صورت که یک دوم فنجان آب گرم (ولی نه در حال جوش!) و یک سوم فنجان بلغور جو دوسر را باهم ترکیب کنید. پس از دو سه دقیقه که مخلوط آب و جو دو سر آماده شد، 2 قاشق غذاخوری ساده ماست ساده، 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 سفیده تخم مرغ کوچک را به آن بیفزایید. سپس یک لایه نازک از این ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست بماند. سپس صورت خود را با آب گرم را بشویید.


ماسک صورت سس مایونز

چرا باید پول زیادی صرف کرم های گرانقیمت بکنید، وقتی خودتان می توانید با استفاده از سس مایونز موجود در یخچال خانه یک ماسک صورت خانگی آرام بخش تهیه کنید؟ سس مایونزی که دارای تخم مرغ کامل (زرده و سفیده ) است برای پوست صورت خواص شگفت انگیزی دارد. سس مایونز را به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید برای حدود 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را آرام با پنبه یا دستمال پاک کرده و صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. خواهید دید چهره ای تمیز و صاف بدست می آورید.


ماسک صورت ماست

برای آنکه به پوست خود یک حال و هوای تازه ببخشید، نیازی نیست به سالن های اسپا بروید. برای تمیز کردن پوست و تنگ کردن منافذ پوست، ماست ساده را روی صورتتان بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بر پوست بماند. برای تهیه ی یک ماسک احیاکننده ی صورت، 1 قاشق چای خوری ماست ساده را با آب یک چهارم از یک پرتقال، مقداری پالپ پرتقال  و 1 قاشق غذا خوری آلوءورا مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید تا حداقل پنج دقیقه روی پوست بماند، سپس پوست خود را بشویید. 


ماسک صورت خردل

صورت خود را با مقداری خردل مالش داده تا پوستتان را شاداب، تهییج و تسکین دهد. برای اطمینان از اینکه خردل باعث التهاب و حساسیت پوستی نشود، ابتدا مقداری از ماسک خردل را در ناحیه ی کوچکی از پوست امتحان کنید.


ماسک صورت لیمو

با مخلوط کردن آب یک لیمو با یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین، ماسک صورتی تهیه کنید که هم لایه بردار و هم مرطوب کننده ی پوست است.


ماسک صورت تخم مرغ

به سراغ یخچال رفته و یک عدد تخم مرغ بردارید. اگر پوست خشک دارید که نیاز به مرطوب کننده دارد، زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده و زرده را هم بزنید. اگر پوست چرب دارید، سفید تخم مرغ را برداشته و می توانید کمی لیمو یا عسل نیز به آن اضافه کنید. اگر پوست نرمال دارید، از کل تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ را هم بزنید، سپس آن را بر پوست خود بمالید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید تا روی پوستتان خشک شود. مطمئناً صورت شاداب و با طراوت خود را دوست خواهید داشت.


بوتاکس طبیعی صورت

 در این قسمت طرز تهیه ی 5 ماسک صورت خانگی را می گوییم که خاصیت ضد پیری و مراقبت کننده از پوست دارند. این دستور العمل ها را بخوانید و سعی کنید آنها را امتحان کنید تا از خواص شگفت انگیزشان بهره مند شوید. استفاده ی منظم از این ماسک های تقویت کننده پوست بسیار مفید است و پوستتان را ظاهری تمیز و زیبا تر می بخشد.

تا زمانی که موز در خانه هست دیگر چه نیازی به بوتاکس دارید؟ یک موز متوسط بردارید و آن را با یک قاشق عسل مخلوط کنید تا یک خمیر بدست آید. آن را به آرامی روی صورت و گردن خود اعمال کنید و پس از 10-20 دقیقه صورتتان را با آب سرد شستشو دهید. این ماسک برای جوان سازی پوست و کاهش چین و چروک ها بسیار موثر است.


ماسک ویتامین C

پرتقال سرشار از ویتامین C است؛ برای داشتن پوستی جوان تر سعی کنید استفاده از پرتقال را در برنامه روزانه خود قرار دهید. آب پرتقال را همراه با ژل آلوئه ورا مصرف کنید تا بطور طبیعی پوست خود را سفت کنید. مقدار برابری از آب پرتقال و ژل آلوئه ورا را مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بمالید و اجازه بدهید به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند و بعد آن را بشویید.


ماسک سفت کننده صورت

1 عدد سفیده تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی ترکیب کنید. سفیده تخم مرغ را کمی هم بزنید و سپس ماست را اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کرده و سپس روی صورت بگذارید. اجازه دهید مخلوط برای 10-15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.


ماسک ضد پیری

ترکیب عسل همراه با بلغور جو دوسر یک ماسک صورت عالی ضد چین و چروک می باشد. بلغور جو دوسر مانند یک لایه بردار ملایم عمل کرده و پوستی سالم و جوان تر را به شما هدیه می دهد و عسل نیز به طرز شگفت انگیزی خطوط ریز و چروک های صورت را کاهش دهد. یک قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. یک لایه از این ماسک را روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم صورت خود را شستشو دهید.


ماسک روغن سفت کننده پوست

مقداری روغن نارگیل را با چند قطره روغ اسانس اسطوخودوس مخلوط کنید. این ماسک روغن سفت کننده ی پوست را شب ها قبل از خواب، روی صورت ماساژ داده تا پوست دور چشم را سفت کرده و پوست اطراف دهان را آزاد و شل کنید. این ماسک پوست طبیعی برای کاهش چین و چروک های عمیق و خطوط ریز در صورت و گردن بسیار مناسب است.


ضدپیری و جوانی پوست با روغن های طبیعی

روغن ها نسبت به اکثر محصولات ضد پیری ملایم تر هستند، زیرا در عمق بیشتری از پوست جذب می شوند و پوست شما را قوی تر، انعطاف پذیر تر و کاملاً روشن می کند.

روغن های طبیعی، چین و چروک های پوست را بدون ایجاد تحریک و آسیب، بهبود می بخشند و همچنین درخشش طبیعی به پوست می دهند. آنها برای نرمی، سفت کردن، جوان سازی و مراقبت پوست تاثیر بسزایی دارند.

چند قطره روغن ارگن، روغن بذر کتان یا روغن آووکادو را، هنگام صبح که از خواب بیدار می شوید به مدت چند دقیقه بر پوست ماساژ دهید تا پوست خود را هیدراته کرده و درخششی به آن بدهید که تا پایان روز ادامه داشته باشد. تنها چند قطره روغن برای پوشش کل صورت و آرامش بخشیدن به پوست کافی است.

روغن زیتون، روغن بادام و روغن ویتامین E ، مرطوب کننده های طبیعی هستند که به منظور جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز صورت، پوست را هیدراته می کنند. شب ها قبل از رفتن به رختخواب، به جای استفاده از کرم ضد پیری یا پیش از استفاده از کرم ضد پیری، صورت خود را با چند قطره از این روغن ها ماساژ دهید، تا به اعماق پوست نفوذ کرده و به آن درخشندگی ببخشد.


جوانی پوست با روغن های طبیعی

روغن نارگیل بر روی پوست آثار شگفت انگیزی دارد. پروتئین های ضروری، اسید لوریک و اسید کاپریک موجود در روغن نارگیل با چین و چروک ها مبارزه کرده و پوستی سفت به شما هدیه می دهد.، از آن به عنوان شستشو دهنده ی پوست یا مرطوب کننده ی طبیعی استفاده کنید.

از ترکیبی از روغن های مورد علاقه تان مانند روغن ارگن، روغن نارگیل و روغن ویتامین E استفاده کرده و آن را بر روی صورت و بدن خود بمالید تا پوست سالمی داشته باشید.

قبل از اعمال هر یک از این روغن ها روی صورت یا بدن، بدن خود را تمیز و پاک کنید. تمیز کردن پوست پیش از اعمال این روغن ها، به روغن اجازه می دهد تا بهتر به داخل پوست نفوذ کرده و درخششی چشمگیر به پوست ببخشد.


منبع: sabkesalamati

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.