بیماری بهجت چیست؟

بیماری بهجت (بیماری راه ابریشم یا بیماری آدمنتیاس) یک بیماری التهابی مزمن است که به رگ‌های خونی آسیب می‌رساند. علائم آن شامل زخم دهان و دستگاه تناسلی درد مفاصل و التهاب چشم (یوئیت) است. این بیماری بیشتر در حوضه مدیترانه، خاورمیانه و خاوردور (آسیای شرقی) مشاهده می‌شود.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای بیماری بهجت وجود ندارد، اما می‌توان با برخی از روش‌ها به تسکین علائم و کاهش خطر عوارض جدی آن کمک کرد. بسته به نوع و شدت علائم، این روش‌ها معمولاً شامل استفاده از داروهای مختلف هستند. برای شناخت بیشتر این عرضه با سامانه رسا همراه باشید.

  ادامه مطلب ...

بهداشت خانم ها و آقایان بعد از رابطه زناشویی

برای حفظ سلامت جنسی و جلوگیری از بروز عفونت های درستگاه تناسلی زنان بایستی بعد از نزدیکی حتما توصیه ی مهم پزشکان را انجام دهند.

مثانه‌ی خود را تخلیه کنید

هنگام رابطه‌ی جنسی، باکتری‌ها می‌توانند وارد مجاری ادراری شوند. اگر بعد از نزدیکی به دستشویی بروید، جریان ادرار کمک می‌کند تا جرم‌های وارد شده تخلیه شوند و احتمال عفونت به مقدار قابل توجهی کمتر شود. توصیه می‌شود خانم‌ها، با استفاده از دستمال مرطوب از سمت جلو به عقب، ناحیه‌ی مورد نظر را تمیز کنند تا از پخش شدن باکتری‌ها جلوگیری شود.

  ادامه مطلب ...

روغن آرگان با خواصی فراتر از زیبایی پوست و مو


خواص روغن آرگان و مزایای سلامتی و زیبایی آن

اکثرا با نام مایع طلایی یاد می شود، روغن آرگان، یک محصول ارگانیک مشتق شده از دانه های درخت آرگان است که بومی مراکش می باشد. این روغن به شدت سرشار از مواد مغذی مفید شامل اسیدهای چرب و ویتامین ای است. خواص آن، این روغن را برای مو و پوست مفید ساخته است که آن را به یک انتخاب محبوب برای بسیار از افراد مشهور بدل ساخته است. نه تنها برای ثروتمندان و افراد مشهور، بلکه هر کسی می تواند ازمزیت روغن آرگان برای بدنش بهره مند شود. در این بخش از دنیای خواص در نمناک برخی کاربردهای رایج آن معرفی می شود.

   

ادامه مطلب ...