بهداشت خانم ها و آقایان بعد از رابطه زناشویی

برای حفظ سلامت جنسی و جلوگیری از بروز عفونت های درستگاه تناسلی زنان بایستی بعد از نزدیکی حتما توصیه ی مهم پزشکان را انجام دهند.

مثانه‌ی خود را تخلیه کنید

هنگام رابطه‌ی جنسی، باکتری‌ها می‌توانند وارد مجاری ادراری شوند. اگر بعد از نزدیکی به دستشویی بروید، جریان ادرار کمک می‌کند تا جرم‌های وارد شده تخلیه شوند و احتمال عفونت به مقدار قابل توجهی کمتر شود. توصیه می‌شود خانم‌ها، با استفاده از دستمال مرطوب از سمت جلو به عقب، ناحیه‌ی مورد نظر را تمیز کنند تا از پخش شدن باکتری‌ها جلوگیری شود.

  

استفاده از دوش واژینال برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی

بعضی از خانم‌ها تصور می‌کنند که بعد از رابطه‌ی جنسی برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی از دوش واژینال، آب و مایعات دیگر برای شستن داخل واژن استفاده کنند. ولی، نیازی به شستشوی داخلی نیست.

استفاده از دوش واژینال عفونت‌های زیادی را ایجاد می‌کند. این کار باکتری‌های مفید و طبیعی واژن را از بین می‌برد. بهترین راه شستشوی واژن این است که اجازه بدهیم خودش، خودش را تمیز کند. واژن با ترشحات طبیعی خود، خودش را شستشو می‌دهد. این نکته را در ذهن داشته باشید که بوی ملایم ترشحات واژن طبیعی است و نشانه‌ی اختلال نیست.


اهمیت ادرار کردن زنان بعد از نزدیکی

عفونت زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها از طریق مجرای ادرار و مثانه وارد بدن شوند به همین دلیل ادرار کردن قبل و بعد از نزدیکی شانس عفونت را کاهش می دهد. اگر احساس می کنید ادرار دارید حتما انجام دهید نه تنها بعد از نزدیکی بلکه هروقت احساس کنید ادرار دارید و اگر ادرار را خارج نکنید برگشت آن به مثانه موجب عفونت میشود.

بعضی خانمها نسبت به خانم های دیگر بیشتر در معرض عفونت هستند بعضی ها هستند که بیشتر از دیگران در معرض خطر عفونت ها و بیماری ها هستند اگر در شش ماه پیش عفونت ادراری دارید جزء آن دسته هستید.


 بررسی نقاط قوت و لذت بخش رابطه جنسی تان

عده ای بر این باورند که رعایت بهداشت در یک رابطه جنسی فقط به شست و شو آلت تناسلی مربوط می شود و منظور از بهداشت پس از رابطه جنسی فقط نکاتی هستند که مربوط به جسم و شست و شو می باشند محدود می شود! اما اینگونه نیست؛ یکی از مهم ترین نکاتی که بعد از رابطه جنسی باید به آن توجه داشت حفظ بهداشت روانی است! رفتار شما پس از رابطه جنسی بسیار مهم است و تاثیر شگفت انگیزی را بر همسر شما دارد. محققان معتقدند تقویت نقاط مثبت در یک رابطه جنسی و همچنین کم رنگ کردن نقاط منفی می تواند تاثیر شگفت انگیزی را بر تمامی روابط زوجین (چه روابط جنسی و چه روابط عاطفی و …) دارد. یک مرور ساده می تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد تا تمامی این موارد را در عرض چند دقیقه بررسی کنید؛ بطور مثال ببینید کدام حرکت شما تاثیر بیشتری روی همسرتان داشته و او را بیشتر تحریک کرده و کدام عمل سبب بی میلی و کسلی وی شده.این موارد می توانند شما را در تقویت رابطه جنسی و عاطفی و از همه مهم حفظ بهداشت روانی کمک کنند.

مطالعات بهداشت جنسی گزارش می دهد محبت نسبت به یکدیگر بعد از رابطه جنسی اعم از نوازش و لمس عاشقانه به رضایت بیشتر جنسی کمک می کند و این در زوجینی که از رابطه جنسی راضی هستند زیاد دیده می شود.


 از چه چیزی ناراحت هستید؟ آنرا به خاطر بسپارید

از جمله رایج ترین مواردی که سبب نارحتی بانوان پس از داشتن رابطه جنسی می شود می توان به خشکی واژن و همچنین بروز اسپاسم های عضلانی اشاره کرد که این عمل بیشتر در زمان تخمک گذاری بروز می کند

اما اینکه هر بار در رابطه جنسی درد داشته باشید طبیعی نیست به خصوص اگر چند ساعت طول بکشد و شدید باشد. در این موارد باید با پزشک مشورت کنید تا نشانه هایی مانند کیست تخمدان، فیبروم، اندومتریوز یا حتی سرطان های زنان و زایمان را تشخیص دهد.


 رابطه عاطفی بعد از رابطه جنسی را فراموش نکنید!

همسر خود را نوازش کنید و از بذل محبت و ابراز احساسات چیزی را برای او کم نگذارید. البته این عمل در بین زنان و مردان مشترک است و توسط هر دوی آنان می بایست رعایت شود. عده ای از افراد عادت دارند که بعد از رابطه جنسی از همسر خود فرار می کنند که این عمل در پی عوامل مختلفی مانند احساس گناه و غیره صورت می گیرد؛ اما باید بدانید که انجام این کار فقط موجبات سردی و نارضایتی همسرتان را در پی خواهد داشت. یک ارتباط چشمی می تواند گویا تر از هزاران سخن بی احساس باشد؛ البته نباید از تاثیر کلام محبت آمیز چشم پوشی کرد.


بهداشت آقایان بعد از رابطه زناشویی

باید بدانید که رعایت بهداشت جنسی برای آقایان فقط به قبل از رابطه محدود نمی شود. حتما بعد از رابطه به دستشویی بروید. چون میکروب های باقی مانده از طریق ادرار خارج می شود. البته بعد از گذشت چند دقیقه نیز می توانید این کار را انجام دهید؛ پس عجله نکنید.


دوش بعد از رابطه جنسی

البته قبل از ادرار باید منی باقی مانده را خارج کنید. برای انجام این کار بهتر است انگشت شصت و سبابه خود را روی آلت بکشید تا باقی مانده منی خارج شود.

دوش گرفتن بعد از رابطه جنسی باعث از بین رفتن میکروب های سطح آلت می شود. سعی کنید پس از حمام حتما دستگاه تناسلی خود را خشک کنید. خیس ماندن بیضه ها می تواند بوی نامطبوعی در لباس زیر ایجاد کند.

برخی از آقایان به بیماری های مقاربتی مبتلا می شوند و در این شرایط بهتر است بعد از رابطه جنسی حتما از مواد غذایی استفاده کنند که ماده پروبیوتیک داشته باشد، تا میکروب های موجود را از بین ببرد.


منبع: healthylife

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.